fredag 5 september 2014

Lördag- utvilad

Med två ungar är det lätt att vara trött, konstant! Men nu har vi hittat en lösning. Efter mycket krångel på nätterna så funkar det! Alexi brukade komma in till oss vid 02 och det är okej för då har vi hunnit sova lite. Men hon började komma in vid 22-23. Då har vi knappt hunnit somna och det blev ännu mer jobbigt stt försöka sova. Med fyra st i två 90 sängen är ju helt omöjligt att få plats. Vi bar in Alexi's säng igår för att se om hon blev lugnare och tryggare på natten. Och det blev hon! 

Det är troligtvis en period. I med att hon är hos sin pappa varannan helg är det nog lite oroligt i hennes lilla huvud. Så detta får bli lösningen. Först sa jag att hon inte skulle få sova i vår säng för jag vill inte vänja henne vid det. Men om de är de som behövs för att hon ska vara trygg och må bra så får det vara så. Dom är inte små så länge och det kommer med tiden. Hellre ha henne nära och kunna trösta och få henne lugn än att vi ska vänja henne vid att sova i eget rum och säng och hon blir otrygg och osäker. Så nu står hennes säng i vårt rum och Lowa sover i vår säng. Ganska mysigt måste jag säger. Det kommer en tid dom sover själva! Alexi har sovit i egen säng sen hon var fyra månader och hela nätter fram till hon var 1,5 år och hon började bo varannan vecka hos mej och hennes pappa. 

Idag saknar hon sin pappa så vi får nog slå en signal dit. Det är viktigt att hon känner att han finns så nära ändå. Trots att det är en bit. Alexi börjar ändå förmedla sina känslor mer. Att hon saknar något eller något, att hon är hungrig eller sugen på något eller som hon själv säger: mamma, jag är nanig! Så det är nog viktigt att besvara dom. Att jag förstår och att vi försöker lösa det så gott det går. 

Idag åker vi till min mormor och fikar och äter mat. Alexi ville till "mommo Nita" när hon förstod att vi var i Skövde igår. Men jag försökte förklara att vi skulle dit idag. 

Lowa har händerna i munnen konstant! Alexi fick tänder vid fyra månader och Lowa är snart tre så det tror jag nog inte på. Men man ska aldrig sägs aldrig.  
Alexi är helt inne i tvn innan dagis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar