onsdag 24 september 2014

Onsdag- dagens tips och recept!

Jag har precis gjort dumlesnittar. Visst att jag trodde dom skulle vara goda. Men shit! Robbin åt nästan upp allt själv... Så idag har jag gjort en till sats. Förhoppningsvis får vi andra smaka lite mer haha! Hur lätt och snabbt som helst. Klart på typ 10 min plus 8-11 min i ugn. Jag har gjort två olika längder. Men ska nog vara inne i 10 min ändå. Hade 8 min först och dom ramlade nästan isär. Det mesta har man oftast hemma också! 
Varning för sockerkick!

Dagens lunch blir ris med hemmagjorda chicken nuggets med egengjord currysås. 

Skär två kyckling filéer i lagom stora bitar. Vi gör ganska små för att slippa dela åt Alexi. Häll i ströbröd, paprikakrydda, salt, peppar, vitpeppar och grillkrydda i en bunke och rulla runt kycklingen där i så det fästet över allt. 

Stek kycklingen i en panna i olivolja. Jag testade med smör och det gick men mycket bättre med olivolja! Stek till ni får den färg ni önskar. 

In i ugnen på 200 grader. I 15-20 min. Stod 5-10 min men vill vara säker på att inget är rått. Därför är det bra med små bitar också. 

Egengjord currysås:
En créme frasiche som man blandar i salt, curry och svartpeppar. Ganska mycket curry. Kanske två- tre matskedar. 
Klar!

Självklart går det ändra kryddorna. Jag brukar ha salt och vitlök i en créme frasiche och det brukar vi ha till kött. 

Fantastiskt! 

Här är mina nuggets. Snart ska dom in i ugnen! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar