tisdag 18 november 2014

Tisdag

Jag har precis gjort delegeringsprov. Jag hade pluggat mycket faktiskt. Men det kom frågor som jag inte har hört talas om eller som inte stog i häftetna. Dåligt! Men det får bära eller brista!

Alexi sitter med vår iPad eller hennes om man frågar henne, haha. Hon klickar in på youtube och väljer film själv. Helt galet ! Min "lilla" prinsessa! 

Vi har börjat med "time out" för Alexi också. När jag såg det på tvn när jag var yngre tänkte jag : att det ska jag göra med mina barn! Men jag kände när det närmade sig att det inte passade inte Alexi ALLS. Så hon fick gå in på rummet till hon blev "snäll". Hur lätt är det att veta när man har blivit "snäll"? Där inne finns alla leksaker också vilket inte fick den efter vi hoppades. 

Så nu kör vi på "time out" på hallpallen i två minuter. För varje år ökar vi en minut alltså så minuter är lika med ålder. Funkar kanon och bättre än förväntat! Inte för hårt "straff" och ändå att hon förstår att hon har gjort fel. Hon får två varningar innan hon får sitta där och sen förklarar vi varför hon efteråt plus att vi älskar henne och säger förlåt båda två. 

Lowa har börjat äta vanlig mat och är helt ekstas över att få göra de. Våran lilla matunge! 

Lowa sover, Alexi ser på youtube, jag på tv och Robbin vilar. Sedan drar hela familjen till familjecentralen och leker. Skönt att hitta på något tillsammans när jag är ledig! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar