måndag 9 juni 2014

Måndag- utlovad sol

Strålande sol skulle det allt vara idag. Plus 22-25 grader varmt och vi vaknar upp till ett grå mulet väder. Jag tycker det är lite skönt faktiskt i med att det blir så varmt och att vi var ute i solen hela dagen igår. 

Vi gick mycket uppe i stugan igår och busade med barnen. Lika mysigt som vanligt. Men mina ben är vattenfyllda så det stramar och gör ont. Galet vad graviditeter är olika varandra. 

Alexi kom även hem och nu är det full rulle igen. Så skönt med lite liv igen. Man segar till så när hon inte är här. Men i med att jag har fått en foglossning från helvetet så var det för första gången skönt att att kunna vila kroppen. Självklart saknade vi henne som tokar. Det går inte komma ifrån. 

Inatt har jag sovit två timmar pga foglossningen. Trött mamma ! Alexi sov hela natten och även i sin säng vilket var skönt. Självklart när jag inte sov! Idag övervägde vi nästan att ta bilen till dagis för att jag har så ont. Men jag tänkte ge de en chans i fall att jag var stel efter natten. Men inte släppte de! Bältet jag använder för att minska smärtan är som piss i havet. Det hjälpte ingenting tyckte jag. Typiskt!

För idag ska jag på ett jätteviktigt möte. Jag skulle mer än gärna vilja säga att jag inte kan komma. Men det är viktigt så det är bara att åka dit. Det skulle ta en timme så jag får ta mej igenom det. 

Alexi är på dagis till 15 idag för att jag ska på möte så det är bara en timme själva. Och i morgon ska Robbin på begravning snabbt sen är han ledig resten av dagen som tur är! Jag vet inte hur det hade gått annars. Det hade säkert gått bra men skönt att ha honom hemma när det är så här. 

Grannen trodde bebisen skulle komma på onsdag så det hoppas jag allt på. Det hade inte gjort något faktiskt. Vi längtar massor samtidigt som vi försöker njuta av lugnet. Som många säger att man ska göra. Så det är bara att vänta på att något ska hända ! 

Vecka 38 startade igår. Så nu är bebisen färdig med sin utveckling. Så kom ut nu! 

Mamma och Alexi vid vattnet igår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar