onsdag 26 februari 2014

Onsdag- mulen dag

Vädret är mulet och så känns det även i huvudet. Mycket hormoner. Trött på att känna mej sjuk hela tiden. Att ha en förkylning i tre veckor är okej om man får vara frisk sen. I en helg kände jag mej helt återställd och nu är skiten tillbaka. Det klart de tar på kroppen. Trött,sliten, sur och sjuk känsla. Det klart jag klagar. Det är inte kul! Förstår inte att människor är så rädd för förkylningar. Så nu tänker jag åka till stan.

Kolla nya skor till Alexi och även färg till hennes rum. Men kanske även svänga in och kolla efter en vårjacka. Beroende på orken och hennes humör. Hon styr ganska mycket just nu.

Att ha en trött, trotsig och hungrig unge när jag kan välja att ha en pigg glad och hjälpsam. Man är ju rent ut sagt puckad om man väljer den kampen. För ingenting! Båda blir ändå bara mer arga och sura. Än att kunna ha en mysigt dag på stan innan hon åker till sin pappa i en och en halv vecka.

Detta är första gången jag känner att jag gör något för min skull. Att jag inte tar den kampen för att hinna köpa färg skor och familjecentralen. Plus att Alexi inte hinner sova på dagis. Jag tänker inte kämpa för att vara en supermamma och speciellt inte idag!

Något som gjorde mej så glad igår va att vi fick ett par virkade skor till bebisen i magen. Första presenten till henne. Glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar