måndag 3 februari 2014

Måndag- igen!

Det är så skönt att vakna till att rummet är ljus av sol. En ljusare morgon än vad det var igår och en mörkare än vad den kommer att vara imorgon. Jag tycker det är helt otroligt skönt nu när det börjar bli ljusare. Jag förändras så mycket psykiskt. Mycket gladare, piggare och mer energi! Och det behövs med en sötnos som vill leka hela tiden och en sötnos i magen som försöker spara sig ut och samtidigt tar all min energi och mat. Men jag är glad. Riktigt glad. Inget kan få mej att må bättre nu. Jag är verkligen på toppen och ser ut över allt annat som har varit tungt. Att utöver detta att jag mår bra så har jag en underbar familj. Som gör allt för att jag ska må bra vilket jag gör. Så nu ska jag sätta dom i första hand istället för att tycker synd om mej själv. Förkylningar, foglossning, huvudvärk. Ja, jag har nog haft ont precis över allt känns det som. Huvudet gör ont och knappt någon röst. Men vad gör väll det när solen lyser? Jag var nära på att börja gråta när jag kollade vädret på nyhetsmorgonen och det skulle vara grått och trist i flera dagar. Så är det inte. Solen lyser och snön är påväg bort. Till detta hör även att det är plusgrader. Att jag aldrig minns hur dålig vintern är. Hur dåligt jag mår. Det är jobbigt men det är verkligen pesten! Det känns nu när jag är påväg tillbaka. Jag känner mej som en maskros som tittar fram efter vintern idag!

Alexi kommer ikväll och det gör mej ännu mer glad. Vi lämnade in bilen igår och det förväntas vara klar idag om vi har tur. Dagen blir lugn med matlagning och förhoppningsvis lite plockande i lägenheten. Imorgon är jag och Alexi själva på dagen så vi ska busa massor och på onsdag åker vi till Familjecentralen och umgås. Jag längtar redan! Tänk när vi åker dit tre tjejer istället för två. Otroligt vad man kan längta efter ett barn. Det kommer i perioder. Ibland känner jag inte ens av att jag är gravid. Jag är ju fortfarande liten vilket gör att jag kan dölja det om jag känner för det. Och ibland så sparkas det hej vilt där inne från lilltjejen. Det är skönt att hon gör sig påmind om att hon är där inne och tjockar till sig!

Jag är så tacksam för att jag har den underbara familjen som jag har. Otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar