fredag 18 juli 2014

Fredag- planer

Alexi målar, Lowa sover i min famn och Robbin dammsuger. Alla sysselsätter vi oss på var sitt håll samtidigt som musiken spelas. 

Jag går ständigt i tankar om hur jag ska utvecklas i sy-världen. Jag har nu fått in en beställning på en baby-wrap som ska skickas enda till Norge. Det känns lite speciellt faktiskt.

Denna har inte jag gjort men är en liknande fast egen ritat mönster. 

En napphållare med Hello Kitty ska även skickas idag och en beställning på ett babynest. 

Jag har beställt tyg till fyra snuttefiltar. Två beställningar och en var till Alexi och Lowa. 

Mina tjejer får var sin av dessa randiga tyger plus en jättemjuk sida av den enfärgade. Så spännande och se resultaten. Dom ska även få sina namn på filten med ett sött hjärta efter. 





Jag har även köpt tyger för att börja sy kläder. Jag tänkte försöka mej på lite linnen och sen kommer jag även göra mössor som jag redan har testat på lite. 

Ja, just nu så är allt i huvudet relaterat till att sy mer eller mindre. Hur jag ska utvecklas, sätta priser, komma på nya idéer. Jag ska även sy dregglisar till min kusin på ett år. 




Mycket sy! Men i eftermiddag kommer mamma och hälsar på oss och Alexi är lika glad son vanligt. 

Imorn ska vi på släktträff uppe i stugan där vi möts av 25 st andra personer. Trevligt! 

Alexi åker till sin pappa efteråt och sen vidare mot Öland med honom, farmor och kusiner. En vecka blir hon borta så jag ska sy som en tok och bli klar med allt. 
Lilla Lowa ville inte gå upp ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar