torsdag 24 juli 2014

Fredag- 14 år!

Jag var 14 år när jag började dricka och när jag blev av med oskulden. När jag började härja och betedde mej som en idiot som mest. Jag och mamma gled i sär på ett sätt och bråkade mer och mer. Som barn och föräldrar gör när man inte är överens. Idag förstår jag varför hon sa som hon gjorde och agerade som hon gjorde. Men nu har jag också två egna underbara barn att ta hand om. Matt det krävs så många år att förstår och ett eget litet liv att ta hand om för att se misstagen. Jag önska att jag i alla fall var 16 år när jag började dricka och mer än gärna den åldern när jag började ha sex också. Men jag klarade mej riktigt bra ändå trots mina misstag. Jag var även 14 år när våra föräldrar gick isär. Vilket blev en jobbig historia i sig och inte alltid lätt att hantera. 

Idag fyller min lillebror 14 år. Ingen ålder alls. Och det får mej att tänka på allt jag gjorde under det året. Bara att jag var tillsammans med en kille som var 19 år. Oj! Vilken skillnad på ålder! Men idag är det sju år på mej och Robbin och fungerar hur bra som helst. Men DÅ då va dom åren mycket tycker jag idag. 

Jag hoppas inte han gör det jag har gjort så tidigt och att han kan lära sida av mina misstag. För det gjorde tyvärr jag själv för sent. Men men. 

Dags att försöka sova igen. God natt och sov gott! Ta vara på ditt liv och dina nära!
Jag älskar dej, Timmie! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar