tisdag 8 juli 2014

Onsdag- värme, sol och bad

Vi försöker gå ner och bada så ofta vi kan för jäklar va varmt det är. Man ska ju inte klaga men att kroppen inte är van det känns verkligen. Om inte annat märks det på barnen. Usch ! Men Alexi klagar inte direkt för hon får vara mest i blöja och insmord i solskyddsfaktorn 50+ och än är hon inte ens lite brun. Likblek med bara lite färg i ansiktet. 

Just nu ligger jag och myser med Lowa på magen efter att ha matat och pumpat ur lite. Det kommer mycket mindre bröstmjölk nu när det är varmt och jag inte är jättebra på att äta och dricka. Som tur är har jag mer matlust än vanligt när det är varmt. 

Robbin har börjat träna mma och hans träningsvärk är inte att leka med. Ändå ger han sig på militärens hinderbana två dagar i rad och efter det stridshinderbanan på 2,5 km. Så där gick jag med barnvagn upp och ner för backarna. Bra träning det också. Igår vart det tyvärr för varmt. I söndags kom vi ändå iväg 8.30 och redan då va de 22 grader varmt. Igår vid 12 va det 27. 

Idag ska jag in till Skövde och köpa en klänning och skor som jag har spanat in. För imorn ska vi på Alexis gudmors bröllop. Det ska bli helt fantastiskt! Och det ska bli skönt att känna sig så fin också för den delen. Robbin stannar hemma med barnen och ska vara själva för första gången. Han tyckte jag kunde behöva vara lite själv. 

En bättre man får man leta efter ! Vi har blivit så mycket starkare tillsammmans efter förlossningen och att ta hand om båda barnen. Ett kanon team! Detta har stärkt oss otroligt! 

BVC var här igår. Lowa vägde 3630 g när hon föddes. Gick ner till 3475g och igår vägde hon 4004g. Hon sa innan att det inte är alla barn som går om sin födelse vikt så om hon inte hade gjort det så var det ändå lugnt. Men hon blev förvånad och väldigt glad över situationen och vi också det klart! Det ska bli skönt med en tid nästa vecka också för att se så allt är bra. Det bästa med BVC! 

Nu sover Lowa så det är lika bra att försöka sova några timmar igen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar