fredag 17 januari 2014

Fredag- inget inlägg igår...

Nej, det blev det inte. Jag var så arg och förtvivlad så det kändes bara dumt att skriva av sig då. Då hade det kommit många grodor kan jag lova. Jag har i alla fall konstaterat att jag känner hat för en annan person. En person som inte förstår vad som är bäst och som inte verkar göra allt till 100%. Vilket är helt fel! Nog om det.

Igår åkte Alexi till sin pappa. Innan vi åkte så lagade vi mat till Robbin med hjälp av "farfar" som barnvakt. Först gjorde jag pizzabullar. Dock av färdiggjord deg och det blev så plastigt och äckligt så jag åt en halv. Alexi gillade dom i alla fall. Till lunchen slängde jag in en stor köttbit en timme i ugnen och sen pressade jag potatis till. Så gott! Tanken var att ha i salt, grädde och lite smör. Men jag fick ett sug efter att testa vitlök i moset. Så jag slängde i lite Cream fraiche där det var vitlök och salt i . Satan va gott det var ! Det lär jag verkligen göra om!

Idag är det fredag och Robbin försov sig. Hans alarm ringde inte. Men en jobbarkompis ringde och väckte honom. Skönt med lite sovmorgon. Senare ska jag försöka tillaga revben men jag vet inte hur. Jag får väll söka lite på nätet.

Denna helgen blir det lugnt. Ingen Alexi tyvärr. Efter händelsen igår så sakar jag henne redan så fruktansvärt mycket. På söndag ska vi äta hos mormor för hon har fyllt år och vi ska försöka låna med Alexi men vi får se hur det blir med vädret. Idag ska de bli skönt att slippa köra. Annars ska vi ligga här och vänta till nästa fredag då det är ultraljud och vi får hoppas på att det visas sig va de är för någon liten som ligger där inne!

Vecka 18 har snart passerat och jag känner att bebisen rör sig. Synd att Robbin inte känner något än men magen börjar allt syns nu. Därför känns det väldigt puckat att dölja de för de nya jobbet och att ens sätta sig och söka jobb. Men jag gör det ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar