onsdag 8 januari 2014

Onsdag- återställd

Igår kände jag mej som ett vandrande lik. Jag mådde inte alls bra. Jag tyckte allt var jobbigt och tungt. Som grädde på moset så la sidan av när jag bloggade på gamla plattformen och jag fick bryt. Så nu är jag här! Jag trivs som fisken i vattnet.

Jag köpte mej faktiskt en "Vi föräldrar- tidning" förut och till min förtjusning är det en Gravid-specieal. De glädjer mej! Massa olika tankar och svar. Trots att jag redan har gått igenom de här. En graviditet blir nog aldrig den andra lik. Alexi's graviditet minns jag knappt. Det känns så långt bort fast att hon "bara" är två år snart. Men samtidigt har tiden gått så fort så man hinner inte tänka.

Dagens lunch blev faktiskt kebab, köpt i affären, potatis i ugn som var skivad som pengar och även Cream fraisch med vitlök och salt. Så förbannat gott blev det måste jag erkänna. Konstigt nog är jag fortfarande hungrig. Förbannade graviditet. Haha! Så nu till Så ska det låta som går på tv:n blir det vitlöksbröd och citron. Åhhh!

Jag läste i tidningen olika cravings. Jag har ju citron och inlagd gurka. Åh! Mina är ju ganska normala om man jämför med de andra tjejerna i tidningen: doppa banan i beasås och äta, toppa allt ätbart i tryffel, tandkräm, turkisk yoghurt som en tjej doppar ckohkladtomtar i. Nja jag är nöjd med mina! Samma som när jag väntade Alexi. Så det kanske ligger en liten tjej där inne? Den 24:e hoppas vi på att få veta!

Imorn kommer min groda! Vad jag längtar och va mycket bus det kommer bli. Hon blir nog glad när hon ser att vi har ändrat lite i hennes rum. Hon sov i sin växa-säng sist hon var här. Förhoppningsvis går det bra nu med efter en vecka hos pappa. Så spjälsängen kan skänkas vidare. Till bebisen blir det en ny eller kanske begagnad. Denna sängen lär inte klara så mycket mer.

Jag ska om en lite stund sätta mej och pilla lite med en header till bloggen. Det lär väll gå så där när datorn inte har paint. Idiot-dator med windows 8!

5 kommentarer:

  1. Turligeb har jag inte haft större problems med blogspit, hoppas det inte krånglar för dig.

    SvaraRadera
  2. Haha JÄVLA bråkstakar ni är som hoppar sönder sängen hennes ;) buse!

    SvaraRadera
  3. Gos: Okej!
    Angelika: Haha, vi satt bara men vi va nog för tjocka;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa de måste nog vara så ;) robbin får banta helt enkelt ;)

      Radera
  4. Haha ! Ja, eller krympa på längden;)

    SvaraRadera