måndag 13 januari 2014

Måndag- huvudvärken håller i sig.

Den sitter där den gör. Huvudvärken. Jag försöker ta de lugnt med en galning på närmare två år. Men konstigt nog måste man ju fixa i hemmet. Maten ska lagas, plocka i ordning, byta lakarn och allt annat. Det går jättebra när jag väl inte har ont och sen som tur är har jag min man! Tänk om jag hade bott själv nu! Det är det som är det mindre roliga när man har barn. Att när man själv är sjuk och inte har ork så har ungen tusen gånger mer. Men idag har Alexi varit jätteduktigt. Trots trasig bil och allt runt omkring. Hon har hjälpt mej mycket. Det är bara att tacka och ta emot såna här dagar. För andra är allt NEJ och MIN!

Maten är i ugnen. Kyckling med vitlöks Cream fraiche fick det bli. Gott och lätt. Dock va de inte mycket cf kvar så då hällde jag i lite matlagningsgrädde. Vi får väll se om det är ätbart. Hungrig som ett monster är jag i alla fall! Robbin slutar vid lunch idag så jag kan åka in till Vårdcentralen med huvudet. På en akut tid. Skönt att kanske få svar i alla fall! Värre om jag inte får. För detta pallar jag inte av mer snart...Så Robbin och Alexi är själva hemma sen. Vilket Alexi brukar tycka mycket om. Försöker lära henne att det är pappa Robbin. Men Robbins pappa var idag i alla fall faffa och hon visst precis vart vi skulle gå när bilen krånglade. Så söt ungen! Så skulle hon rymma någon gång så är det första stoppet att leta på.

Jag ska jobba första gången på nya jobbet på torsdag och se om det är något bra. Vi får se vad huvudet och ryggen säger om det. Det är inte lätta lyft direkt. Men samtidigt hade de varit skönt att kunna dra in lite pengar innan bebis kommer ut. Vi får se om bilden vill fungera bara...På onsdag är det även unga föräldrar i Skövde. Det kanske vi får hoppa över också om allt ser ut som här med bilen. Men förhoppningsvis har den tinat till de och inte fryser igen. Svinkallt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar