onsdag 16 april 2014

Onsdag- fel dag?

Jag har helt säker på att det va onsdag igår men så va de inte och tur är väl det! För en gångs skull var vi snabba till Alexi's kompis som vi går till dagis med och dom var också tidiga idag så det fick bli en promenad innan dagis. Det uppkommer alltid något problem påvägen eller krångel dock inte idag! Dom gick hur bra som helst och lyssnade på oss. Så det fick bli en omväg till dagis helt enkelt.

Hungern har redan hoppat igång. Jag märker stor skillnad på måltiderna. Jag äter mycket mer och mer ofta och det är ju bra så Lillasyster går upp o vikt lite där inne. Hon ligger under det normala men ökar ändå i vikt som tur är. Jag längtar till på tisdag då jag och Alexi ska till Mvc och kolla min vikt plus hur tjejen där inne mår. Jag hoppas verkligen hon har ökat lite i vikt men det tror jag. Det känns så! På tal om hunger ska jag snart till affären för att handla lite saker som behövs till dagens lunch. En påhittad lunch i med att jag inte är så förtjust i falukorv och Robbin sa att de va dags att äta upp den så vi slapp slänga den och jag fick världens ångest. MEN nu ska jag slänga ihop en pyttipanna med en god sås gjord av cream fraiche, citron och lite dill krydda i. Vi får väl se vad mannen i huset säger!

Jag har även hittat enormt goda recept både till matlagning och även efterrätter. En som kanske ska göras till kalaset på lördag nästa vecka. Vi har även beställt en tårta med Lala från Teletubbies så Alexi kommer nog bli otroligt glad!

Så skönt att det är påskvecka. Det är få barn på dagis så Alexi tar för sig mer, Robbins sista långa arbetsdag, imorn slutar han 14 och sen ledig fre-mån. Helt underbart! På lördag åker vi upp till stugan och har det gött med mycket släkt och bebisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar