onsdag 30 april 2014

Onsdag- Valborg

Yes, idag är det valborg redan och jag har suttit och tänkt på att för två år sen var Alexi med på sitt första firande. Dock va vi inte ute länge utan mest som en promenad och sen hem igen. Att tiden har gått så fort är helt otroligt. Det blir ju att man tänker en del när man ligger där i hennes säng och väntar på att hon ska somna vid nattningen. Underbara unge! Att man kan älska någon så otroligt av hela sitt hjärta.

Igår åkte vi till Skövde för att jag skulle till tandläkaren. Alexi fick följa med i med att hon var ledig från dagis. Jag trodde det skulle vara jobbigare än va de blev. Vi var där i hela 50 min för att tandläkaren va så jäkla seg. Alexi lekte fint men självklart lite krångel.

Efteråt åkte vi och hämtade Sofia och Samuel och sen vidare till Aspö för att kolla på djuren. Alexi sa innan vi va där: Mamma, mej älskar kossan! Hon som har sån koskräck! Men igår gick det helt okej. Hon gick närmare än vanligt och vi va inne hos korna kanske två-tre gånger. Fåren och lammen plus grisen och kultingarna va även favoriter! Hon har bara sett grisar på Ipaden när hon spelar innan men hon va så glad och tyckte kultingarna va så söta och de va dom verkligen.

Alexi sov i bilen hem, tyvärr! men det gick bra ändå. Robbin och Alexi gick ner till Robbins pappa medan jag skulle vila lite. Verkligen välbehövligt! Bebisen har hållit igång hela dagen verkligen och Alexi lika så.

Lite av mina kläder kom igår och linnen va helt underbart snyggt och satt bra. Tyvärr lär jag nog inte kunna ha de efter magen för då blir de nog för stort men skönt att kunna känna sig lite snygg nu i alla fall. Det är inte lätt med kläder med magen...Leggingsen var för stora så dom ska jag skicka tillbaka och kanske ta något annat.

Resten av kläderna kommer i början av juni i med att den snygga bikinin var slut just nu men jag ger mej inte. Den är ett måste!


Nu efter dagis sitter jag och äter rester från igår. Pastasallad med kassler. Senare ska jag laga Stinas kyckling med ris och currysås. Lätt och så gott! Senare ska jag plocka lite och även möblera om Alexi's rum. Det är verkligen trångt där inne nu så det blir nog mycket bättre efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar