måndag 5 maj 2014

Måndag - längsta helgen på länge

Alexi har vart hos sin pappa torsdag- söndag. Vilket resulterade i en LUGN långhelg. Efter två timmar va jag rastlös. Sov som en prinsessa hela natten och sen resten av tiden längtade vi efter henne. Igår hämtade vi henne äntligen och nu är allt lika bra som vanligt. Hon blev överlycklig över att komma till dagis och kompisarna. Så kul att se att hon trivs. Imorn ska hela familjen på utvecklings samtal på dagis och se va dom säger. Jag tror inte de ska vara några problem alls. Oj så hon har utvecklats sen hon började dagis. Både när det gäller maten, talet och att "göra allt själv". Nu ska jag snart hämta henne på dagis så de blir lite fart här hemma.

Lite bloggtorka nästan. Inget viktigt att dela av mej med och inga saker som rör andra. Så kan de var men snart tar de nog fart igen.

När denna lönen kommer så ska vi köpa en barnvagn, säng och babyskydd. Jag har nästan hittat allt. Oavsett om jag vet (tror jag) vilken vagn vi ska köpa så kollar jag jämt blocket. Bilstol vet jag också. En brio med bas. Så praktiskt! De saknade jag starkt till Alexi i med att vi åkte så mycket bil hela tiden. Sängen är ju lite hugget som stucket men helst en som man kan ta av långsidan på när den tiden kommer.

Alexi får en ny växa-säng på torsdag. Så snygg! Jag hittade den idag när jag, för en gångs skull, kollade anslagstavlan i affären här. Så jag längtar till torsdag då de ska bli så skönt att natta i en säng som inte knarrar, man behöver slå ihop kortsidorna på och som jag slipper resa mej från golvet.

Vi ska även till mvc och titta till lillasyster. Jag tror allt hon växer som hon ska där inne. Allt såg bra ut sist och de gör de säkert nu också. Vecka 33 redan. Jag tycker tiden går så fort. De ska bli kul att se va min vikt ligger på. Jag väger mindre än med Alexi vid samma vecka men mår så mycket bättre. Så de är skönt på många sätt. De enda jag har att nämna är trötthet men är okej och även att ryggen känns trött på eftermiddagen. Men de är ju inte konstigt med tanke på magen och Alexi.

Du kommer bli världens bästa storasyster!<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar