onsdag 7 maj 2014

Onsdag- en trevlig dag trots regn!

Man får göra det bästa av situationen när det regnar och är kallt ute. Bara fyra grader när jag skulle åka och handla i Hjo. Jag tänkte åka till Skövde men när vi ändå ska dit imorn så känns åtta mil lite långt. Så för en gångs skull fick det bli att handla i Hjo. Skönt med omväxling.

Alexi var jätteglad innan dagis och åt bra och samarbetade när det gällde allt! Ett kors i taket. För det brukar alltid vara något hon sätter sig emot, självklart! Så nu håller vi alla tummar att hon är lika trevlig efter dagis. Men det brukar inte vara några större problem. Så länge man inte har mobilen i handen hela tiden. För det reagerar hon väldigt på. Vilket inte är konstigt! Jag såg en film på Facebook för inte alls många dagar sen som fick mej att verkligen tänka. Både när det gäller våra mobiler och när Alexi sitter vid Ipaden. Till en viss gräns är det okej och så är det väl med allt. Lagom är bäst här i Sverige har jag hört!

Jag har handlat in all mat som behövs fram till barnbidraget kommer. Så skönt att fylla på alla förråd. Det känns alltid bra när man kommer hem och hela kylen och frysen är full. Jag satte mej även och skrev lite listor. Vilket jag har märkt att jag behöver för att ha koll och de är ju ett måste i ett hushåll.

Innan jag träffade Robbin gjorde jag alltid listor. Över ekonomin, matlistor, listor över när jag pluggade och när allt skulle in i ordning. Allt satt på kylen. Men av någon anledning slutade jag med det. Jag trodde inte det betydde så mycket. Men många gånger svackar det och jag förstår inte varför men det är för att jag inte har koll. Då blir jag osäker och skiter i hur vi handlar och annat ännu mer vilket gör situationen ännu värre.

Så nu sitter det matlista, lista på när jag ska äta för att inte behöva bli hulken under tiden jag lagar middagen tillexempel och sen även en lista där vi ska fylla i under tiden saker tar slut vad som ska handlas nästa gång. Så nu jäklar ska det bli ordning. Speciellt nu när jag snart äntligen får en inkomst igen. Det ska bli helt fantastiskt! Det är inte mycket men det är mer än va jag fick ut med Alexi och efter två månader utan inkomst för min del så känns det nästan lite lyxit att få pengar igen.

Men ibland behövs några såna månader så man vet hur bra man egentligen har det. I vanliga fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar