lördag 17 maj 2014

Lördag- sol!

Solen har vart framme nästan hela dagen och va har vi då gjort? Jo, legat i soffan! Jag kan knappt sitta på stolarna på balkongen och varför sitta där ute och inte kunna njuta av solen fullt ut? Så idag har de känts skönt att bara sitta inne.

Jag tänkte sova ut idag och njuta av att kunna ligga kvar. 7.15 var jag uppe... Självklart! Men är man van vid att gå upp 5.30-6.00 så är de ju att "ligga kvar". Robbin va upp redan 4.30, galna människa!

Vi grillade hemmagjorda hamburgare hos svärfar och njöt så gott de gick av solen.

Annars händer inte direkt mycket. Jag mår illa och magen trycker upp mot bröstet och bröstkorgen näe jag sitter rakryggad så jag halvligger mest hela tiden... Lilltjejen har vänt sig från att ha haft sin ryggrad på min högra sida till den vänstra. Men hon verkar ligga med huvudet nedåt än så länge i alla fall. På fredag får vi se om hon är fixerad.

Imorn kl 10 åker vi och hämtar säng, kläder och bilstol. Så skönt att få klart här hemma. Det får de att kännas mer verkligt. Alexi ska få hjälpa till och bädda sängen så får vi se va hon säger. På söndag nästa vecka hämtar vi vagnen och sen ska jag bara hämta hem liggdelen från Skövde! Jag har velat mellan tre vagnar bara idag men nu har jag bestämt mej men det har jag ju sagt förut. Robbin flinar alltid när jag säger att jag har bestämt mej. Haha, de är inte lätt! Vi ska köra utan syskonsitsen till en början för att se om den verkligen behövs. Jag kommer ju sällan vara själv med barnen och om inte annat har jag en tjej som har en att sälja så de kan ske fort om de skulle bli akut.

På eftermiddagden eller ja, vid 13 åker vi och hämtar Alexi och sen vidare till mamma på kalas. Det är inte så ofta vi är där så jag är taggad till tusen att äntligen få träffa mina syskon efter många månader. Tror vi inte har setts sen feb-mars...

Vecka 35 imorn. Börjar bli trött på de nu plus hormoner. I vecka 36-37 är det dags att kanske packa BB-väskan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar