lördag 31 maj 2014

Lördag- kall prognos

Kall och kall. 16 grader stod det på SMHI. Men när vi väl tog oss till Karlsborg för en glass vid kanalen va de allt 19-20 grader. Skönt! Jag sa till Alexi att mamma också vill ha en stor båt. Till svar gick jag : mamma, mej köpa stora båt dej. Sötnos!

Jag har beställt tyg. Två olika till ett babynest och två olika till en filt som blir bra i nya vagnen. Nestet ska ha de rosa blå med nallar plus vitt där bebisen ska ligga och rosa kantband. De med stjärnor och ränder är till filten. Så skönt att få något unikt som ingen annan har. Fast att de är många som gör egna nest så blir de ju unikt!

Igår när vi öppnade vagnen va min första tanke: vart är felet? För jag har hört en hel del negativa uppfattningar om företaget vagnen kommer ifrån. Allt var perfekt och jag ville provköra. Alexi klättrade som en galning i och ur och förklarade att Lowa skulle ligga brevid henne. Då kom Robbin på att han ville testa att fälla vagnen. Självklart hängde sig en grej så de inte gick. En tjej som har en likadan exakt trots annat märke fick det inte heller att funka. Så nu har jag haft kontakt med företaget och det var inga problem jag behövde bara mejla dom vilket jag gjorde. Dom frågade efter ordernummer och resten får vi ta på måndag. Men så trevligt bemött! Synd bara att de va något fel...

Vecka 37 idag så nu kan hon titta ut lite när hon vill. Färdig utvecklad men ska bara lägga på sig lite mer i vikt. Vi får väll se vad hon säger om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar