torsdag 15 maj 2014

Torsdag- fruktansvärt rädd!

Att bli så rädd att man nästan gråter och ser hur allt kommer bli efteråt va något jag fick uppleva när jag körde Alexi till sin pappa förut. En lastbil körde på sin sida och för honom svängde vägen höger men idioten fortsatte rakt fram. Alltså rakt mot mej. Jag insåg att jag inte hade några ställen att ta vägen. Han var kanske max 20 meter framför mej. Jag tutade och han reagerade först inte fast att jag hängde på tutan. Vadå maktlös? Men till sist hörde han eller såg han mej och svängde. Fruktansvärt rädd blev jag. Usch! Självklart pratade han i mobilen... idioter! 

Alexi är i alla fall hos sin pappa nu och det känns mer okej denna gången än innan. Det är svårt att vara utan henne. Det är hon som sprider glädje med sina små söta meningar. Trots att jag och Robbin har jäkligt kul ihop. Igår sa jag att: Jag tror du luktar bajs, Alexi. Alltså att hon har bajsat. Självklart upprepade hon den meningen: Ja ukta baas. Så förbannat söt!

Jag ska snart åka på ett möte och se va dom säger och se vart de leder. Jag hoppas det går bra men det ska nog inte vara några problem. Jag vet lite vad vi ska prata om men vet inte alls hur de kommer se ut.

Senare åker jag och Robbin och handlar och även kanske byter mina leggings som var alldeles för stora. Jag har beställt lite kläder och även shoppat lite på tradera. Men inte mycket som tur är. Man blir lätt beroende av den där skiten, haha. Men det ska bli skönt att kunna köpa snygga kläder att ha i sommar efter att bebisen har kommit ut.

Snart bara fem veckor kvar och det känns helt magiskt verkligen. Skönt att snart kunna köpa de sista innan bebisen tittar ut. Lite blöjor, nappar, vagn, bilstol och sen är vi nog klara tror jag. Om jag inte ska sy ett eget babynest vilket jag är lite sugen på! Den snygga snuttefilten glömde jag att vi måste köpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar