lördag 10 maj 2014

Lördag- Mammas egna lilla Alfons...

"Jag ska bara..." Det är en ny grej vid läggningen. Otroligt vad en unge kan försöka snacka sig ur situationen. "Mamma, vatten? Mamma, macka? Mamma, dricka?" Nej, du ska inte ha någonting alls för vi har precis ätit kvällsmat plus druckit massa för att du inte ska vara törstig när du lägger dej. Att jag inte sliter av mitt hår vissa kvällar. Det är tur att jag har Robbin som hjälper mej så mycket med Alexi men speciellt att vi tar varannan nattning+natt (om hon vaknar). Det är inte helt självklart ! Underbara du<3

Vi har varit på Mini Zoo:t i Tibro idag och haft det mysigt. Det hängde regn i luften imorses men blev bättre och solen tittade till och med fram när vi var där borta. De Alexi var med fascinerad av var grisarna och getterna. Riktigt mysigt för henne att stappla runt i sina stora gummistövlar och leka fritt.

Efteråt åkte vi hem till Robbins farmor och fikade och lekte lite till. Självklart glömde jag tutten och kissen hemma som Alexi har när hon sover men hon somnade fint i bilen hem i alla fall och det känns ju skönt att hela världen inte går under. Vissa barn är såna och det skulle kunna balla ur totalt pga en sån sak.

Vi alla va helt slut när vi kom hem. Skönt att alla sa sig och sov, på olika håll. Jag började med tacos när det var dags att hoppa upp. Väldigt gott och längesen! Då uppskattar man maträtten på ett helt annat sätt. I  torsdags köpte vi en pizza och det var också längesen och gott.

Ut och leka efter maten för att slippa få matkoma vilket hjälpte oss mycket från att bli sega i soffan. Vidare till Robbins pappa som Alexi har längtat så efter. Han skulle grilla trots att det kändes som regn i luften. Men när allt var i sin ordning så öppnade sig molnen och fram tittade en klarblå himmel. Så lite sol till skadade verkligen inte i med att det ska regna mer eller mindre två veckor i sträck!

Jag har börjar inse att jag nog måste köpa lite kläder i 56 till i sommar i med att Alexi ändå var nästan två månader i juni. Så att ungen har några kläder att kunna ha. Shopping-sugen så det liknar inget!

Imorgon är det dags för nya äventyr igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar