torsdag 24 april 2014

Torsdag- Veckan går undan

Det är helt otroligt vad veckan går undan trots att jag inte gör något speciellt på dagarna. Förutom att fixa här hemma och fixa mycket med papper och övriga saker som ska planeras och annat. Det låter som vi har massor att göra men tex försäkringar, möten, planering. Jag känner mej lite som en assistent. Haha!

Igår fick jag besked om att allt ang min föräldrarpenning till lillasyster är klart! Jag skickade in det dagen innan så jag var tvungen att ringa och kolla så allt var rätt. Jag var rätt chockad när jag är van vid att vänta deras äckliga 30 dagar ut om inte ännu längre! Nu väntar jag bara på underhållsstöd från dom. Jag har även lärt mej att det är skillnad på underhållsbidrag och stöd. Bidrag då är de när vi föräldrar löser de på egen hand men stöd är när försäkringskassan är inkopplad. Dom fick pappret den 15/ 4 så det är bara till att vänta och se va dom säger.

Jag har idag inte gjort speciellt mycket. Sovit dåligt pga magen antar jag eller ja, bebisen inte riktigt vill samarbeta, smärta i ryggen och annat som stör hela tiden. Dock har Alexi bara vaknat en gång, vid 05, då ville hon komma in till oss och sova så antagligen hade hon drömt och hon somnade om till kl 06 så de va helt okej ändå. Dock va jag trött som satan ändå så hela förmiddagen har jag faktiskt vilat och sovit.

Så skönt att kunna göra de faktiskt. Maten var klar sen igår så de var bara att vänta in Robbin. Och snart ska jag gå och hämta Alexi på dagis.

På vägen till dagis gjorde hon något skumt. Hon satt helt still under en grej av stål tror jag som man kan piska mattor på. Jag funderade länge på varför hon satt där men fortsatte att prata med mamman vi tar sällskap med till dagis. Till slut hör jag att Alexi samlar så mycket luft de går och skriker något fruktansvärt! Visst att man kan höra panikskrik på natten och annat men detta va helt annat. Då hade hon slagit i huvudet i denna stången. Hon visade inte att de gjorde ont utan satt helt still bara. Jag tänkte att hon gömde sig men nej då! Mitt mellan ögonen hade hon slagit sig, en stor bula och lite ut på vänstra ögonbrynet. Det var tur att det inte var mer på ögonbrynet för då hade de nog börjar blöda. Tur att allt gick bra och dagisfröken blev lite nervös och sa att hon skulle ha koll på henne så hon inte mådde dåligt. Vilket jag inte tror att hon har gjort.

Imorgon åker vi till Skövde och handlar efter att Robbin har slutat. Som jag har längtat! Vi ska sälja två trehjulingar som inte används, handla, köpa presenter till Alexi, handla till kalaset och framför allt kolla barnvagn på Babyproffsen. Tjejen jag köpte Alexi's skaljacka av ska sälja en jag är intresserad av och hon hörde av sig innan hon skulle lägga ut den på Blocket och frågade om vi ville ha den. Så snällt gjort! Så imorn kommer vi se om den passar oss men det tror jag allt att den gör. Den blev så lite när man fällde ihop den, perfekt!

Dessa skor ska troligtvis inhandlas. Om vi inte hittar andra på bland annat H&M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar