onsdag 9 april 2014

Onsdag- mycket bilåkande

Men så blir det när man bor några mil från "city" men värt det! Jag och Alexi skulle egentligen till Unga föräldrar efter dagis men jag orkade verkligen inte. Huvudvärk mer eller mindre hela dagen så varför utsätta sig för att de ska bli värre med alla busiga ungar.

Så istället åkte vi och lämnade Alexi's leksaks bil i plast som  man kan åka på och en liten hylla från Lidl. Skönt att bli av med sånt som nästa tjej inte behöver eller som vi inte har plats för. Vi drunknar snart i leksaker och om några veckor fyller stora tjejen två och det lär bli ännu mer!

Vi hämtade även en hall möbel jag ska göra om. 40 kr gick det på och den ska jag måla om i vitt och sen sätta nytt tyg på sitsen. Förklarade för mormor vad det var för möbel och jag sa ungefär: en sån där man har i hallen du vet, som man kan sitta på på ena sidan och på andra sidan är ett bord. Där man "förr i tiden" hade en hemtelefon med sladd liggandes. Haha! Men hon förstod. En bild kommer nog upp imorn när den är färdig och fin. Perfekt nu när jag börjar få det lite jobbigt att böja mej ner. Dels så jag kan ta på mej skorna lätt och även att sätta Alexi där så vi slipper sitta på golvet när jag tar på henne. Så vi får se. Alexi älskar den redan!

Imorn ska jag måla och Alexi ska till dagis. Resten av dagen är oplanerad. Så skönt! Jag får nog ta tag i att vika och lägga in dom sista bebiskläderna som har hängt på tork över dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar