onsdag 15 oktober 2014

Tisdag- tips på mat

Kyckling i ugn med vitlökssås och bandspagetti ! 

Ingredienser - fyra personer

Tre kyckling filéer 
Fyra vitlöksklyftor 
Två hönsbuljongtärningar
Fem DL cream fraich 
Salt 
Peppar
En lök 
Bandspagetti 

Hacka lök. Häll i cream fraich, vitlök, salt och peppar och låt det koka upp i en kastrull. Häll sedan i löken. 

Skär kycklingen i lagom stora bitar. Jag brukar skära dom så jag slipper dela Alexi's mat. Häll i kycklingen i en ugnssäker form. Över med såsen och in i ugnen. 

220 grader. Jag hade inne de igår i 60 min. Men 40min räcker bra. Serveras med bandspagetti till! 

Jag hörde någon som inte gillade vitlök, vilket vi älskar. Men det går säkert att hälla i tacokrydda istället. Det ska jag testa nästa gång. 

En av alla favoriter här hemma som vi åt igår och ALLA tog om!😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar