torsdag 16 oktober 2014

Torsdag- tillsammans men inte tillsammans

Det värsta förhållandet är när man lever ihop men inte lever ihop. Det är kanske lite långsökt men jag ska förklara. När man har barn ihop. 

Man ska leva med personen i resten av sitt barns liv. Barnets andra förälder. Man lever ihop men inte bor ihop. Uppfostrar samma barn. Vissa försöker ha samma regler på båda ställena. Så försöker nog dom flesta ha de. Så att det ska vara det bästa för barnet. 

Det är inte lätt alla gånger. Att leva i två helt olika världar. Ha olika åsikter, olika värderingar och mer eller mindre är allt olika. Detta handlar inte bara om min relation ang Alexi's pappa. Men lite gör det. 

Det kan inte alltid vara lätt. När båda står fast vid sin åsikt och vägrar ändra sig. Oftast gör man allt för ens barn ska må bra. Jag gör alltid det och många andra föräldrar också. Nej, jag menar inte att Alexi's pappa inte gör allt för henne. 

Detta är bara ett inlägg med tankar. Som jag måste få ur mej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar