onsdag 26 mars 2014

Onsdag- tråkigt väder

Med tråkigt väder kommer mycket hormoner. Som tur är har Alexi bara vaknat en gång inatt och sovit själv i sin säng. Sovmorgon till kl 7 och jag vet inte när det hände sist. Helt otroligt skönt speciellt när jag somnade kl 21.

När hon hade vaknat idag hade hon utslag i hela nacken. Sånna hon brukar ha och dom smittar inte men kliar lite när man kommer åt dom så hon gick till dagis som vanligt och vi har en tid på vårdcentralen senare.Så får vi se om dom kommer fram till va de är denna gången. Sist sa dom att dom inget kunde göra. Men nu är hela kroppen täckt snart och extra mycket i nacken. Troligtvis är det något hon inte tål. Vi uteslöt sköljmedel och det blev okej men nu är dom tillbaka. Jag tänkte om det kunde vara kvalster men det stämde inte alls in. Sen blir man ju dum i huvudet av att söka på nätet så nej nu lämnar jag över till vårdcentralen!

Mycket som kommer hända nu verkar det som eller jag hoppas på! Det är positivt men det är en lång väg dit med en del hinder. Men igenom ska vi. Det är hemskt att inte ha den kontrollen jag är van vid. Jag trodde mitt kontrollbehov hade minskat men jag är bara van vid att planera allt och ha stenkoll men nu när jag inte vet vad som händer hela tiden gällande detta så det är tungt! Jag kommer inte skriva ut va de är och jag kommer heller inte berätta de förrens allt är klart. Dom som berörs och jag vill ska veta vet redan om det. Vi får se hur det blir med andra ord! Jag är så tacksam över att jag har världens bästa dotter, bebis och sambo. Utan er hade de inte gått!

Plus detta så är det lite mycket hormoner idag och även ville Alexi att jag skulle vara kvar på dagis. Vilket slutade med att jag grät en skvätt när jag gick hem. Jobbigt men välbehövligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar