onsdag 12 mars 2014

Onsdag- våren har nog kommit ändå!

Solen lyser även idag och det behövs verkligen. Så skönt att komma ut och få lite sol på sig och kunna gå till dagis och mysa. Alexi har velat gå till dagis både måndag och onsdag och vi får väll se hur det blir imorn.

Alexi krånglar med sovstunden på dagen men nu även på natten. Hon vill gärna att man sover med henne. Tryggheten är jätteviktig för henne just nu och att vi är där med henne. Även att hon vet var i lägenheten vi är hela tiden. Igår fick jag sova en timme i hennes lilla säng med henne för att få vila min rygg lite. Jag skulle räta ut mina ben lite efter att ha legat still en timme och då vaknade hon självklart.

På natten eller ja på kvällen så skriker hon helt hysteriskt. Hon blir hes och man hör paniken. Det klart att barn ska få skrika lite innan dom somnar. Inga som helst problem. Men nu är det hysterisk gråt och det gör jätteont allt lyssna på. Helt vansinnigt. Det kanske är en period hon går igenom eller så har det hänt något hos hennes pappa. Jag har ingen aning och lär inte få vet något heller antar jag.

Jag vill bara att vi båda kämpa för samma sak att allt ska vara så bra som möjligt för Alexi. Men han känner sig anklagad och det är verkligen inte meningen. Nu har jag skickat ett meddelande i alla fall och jag hoppas jag får svar på det. Hon börjar backa för Robbin också vilket oroar mej för här har inget hänt och hennes pappa kan har rytit till åt henne. Och det gör man faktiskt ibland när hon trotsar och man verkligen inte orkar. Men mej backar hon inte för så jag vet inte. Jag får sitta här och fundera för tyvärr lär jag nog inte få svar.

Det kan lika gärna vara en period som hon går igenom men det är det ingen som vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar