torsdag 13 mars 2014

Torsdag- underbara väder!

Alexi somnade igår med hjälp av  att jag låg där. En halvtimme tog det. Det känns inte så farligt i med att det är mysigt och man får allt passa på att mysa med denna grodan som sällan är still och inte vill ha närhet alls i vanliga fall. Vi kom fram till att det troligtvis är en period med hjälp av en annan mamma. Hennes son hade också varit sån i perioder. Jag blir mest paff varför det ska börja nu helt plötsligt. Men vi kör nattningen varannan kväll så funkar det nog fint!

Igår följde vagnen till lillasyster med hem och även hennes babygym. Mer eller mindre är det bara en säng som behövs nu. Plus en leksak till vagnen men det är ju inget måste direkt. Även en gåstol men det kan inte användas direkt ändå så.

Så nu känns det ännu mer verkligt än innan. Så mysigt!

Sol, disk, plocka och laga mat står på schemat idag. Vi lånade några tepåsar av svärfar igår så nu är jag trevligt igen. Jag lyckades bli smått beroende av det efter förkylningen då det var det enda som hjälpa hostan att lugna ner sig. Så nu kommer en dunderhuvudvärk om jag inte dricker det. Så nu är jag glad igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar